
Aktualności |
---|
J. Dukaj, Po piśmie, Wydaw. Literackie, Kraków 2020 sygn. 36322 czyt. |
Autor zaproponował intelektualną podróż po dziejach, by w końcu pokazać ludzkość u progu nowej ery rozwoju technologii, oddalającą się od pisma. A „myślenie pismem oznacza myślenie symbolami, ideami i kategoriami. Wyniósłszy tę umiejętność na wyżyny sztuki, w istocie tworzy nasze życie duchowe”.
|
A. Matysek, J. Tomaszczyk, Cyfrowy warsztat humanisty, Wydaw. Nauk. PWN, Warszawa 2020 sygn. 36314 czyt. - 36316 |
Jest to podręcznik dla piszących prace dyplomowe i rozprawy doktorskie. Autorzy opisując najbardziej funkcjonalne aplikacje, pokazują, jak z nich korzystać. W rozdziałach, które odpowiadają etapom procesu badawczego, prezentują: hierarchiczne edytory tekstu, uniwersalne i specjalistyczne źródła wraz z najskuteczniejszymi metodami wyszukiwania informacji, programy do zarządzania bibliografią, elektroniczne notatniki. Wszystko to ma skrócić czas wyszukiwania i opracowania materiałów, a także ułatwić pisanie.
|
Szanse i wyzwania dla polskich wydawnictw i czasopism naukowych, Inst. Problemów Współczesnej Cywilizacji im. Marka Dietricha, Warszawa 2019 sygn. 36297.MK
|
Publikacja zbiera materiały Konferencji Rektorów Akademickich Szkół Polskich oraz Instytutu Problemów Współczesnej Cywilizacji im. Marka Dietricha (21.05.2019, Warszawa, PW). Jej celem było przedstawienie i analiza nowych regulacji prawnych dotyczących wydawnictw i czasopism naukowych. M.in. wystąpienie szczególnie nas interesujące: P. Pruszczyk: Czy „impact factor” to wszystko.
|
J. Kończak, Komunikacja sponsoringowa w sporcie XXI wieku, Wydaw. Nauk. i Eduk. SBP, Warszawa 2020 sygn. 36246 czyt.- 36250 |
„Książka stanowi przegląd publikacji środowisk naukowych i konfrontacji ich z doświadczeniem i wiedzą praktyków. Autor opisuje rynek sponsoringu sportowego w Polsce, wydatki sponsoringowe na świecie, prawa w sponsoringu do tytułów i znaku, drabinkę sponsorską oraz prawa wyłączności, prawa do wizerunków, prawa reklamowe, prawa marketingowe, sprzedażowe i public relations”.
|
M. Babecki, Metaforyka polskich politycznych gier przeglądarkowych, Wydaw. UWM, Olsztyn 2020 sygn. 36319 |
Auto zaprezentował gry przeglądarkowe „jako metafory procesów politycznych zachodzących w Polsce w latach 2005-2013. Aplikacje analizowane w tej książce zawierają scenariusze wizualizujące owe procesy, ich przyczyny, przebieg i konsekwencje”.
|
U nas, na Litwie, red. K.J. Zarębski, S. Zawiślański, Wydaw. Cogito, Warszawa 2020 sygn. 36228-36230 |
„Relacje polsko-litewskie ciągle wzbudzają dużo emocji, a panujące w niektórych środowiskach stereotypy nie ułatwiają dyskusji. Grupa studentów postanowiła jednak na własne oczy przekonać się, jak naszym rodakom żyje się w Wilnie i okolicach. Owocem ich wyjazdu jest książka U nas, na Litwie, która stanowi zbiór historii osób, dla których polskość znaczy coś więcej niż posługiwanie się ojczystym językiem”.
|
K. Wodniak, „Moja Przyjaciółka” 1934-1939. Przebój prasowy Żnińskich Zakładów Wydawniczych Alfreda Krzyckiego, Wydaw. UKW, Bydgoszcz 2020 sygn. 36258 czyt. |
Publikacja jest monografią pisma kobiecego, wydawanego przed II wojną światową w Żninie. Na bazie tego tytułu powstała „Przyjaciółka” ukazująca się od 1948 r. Książka dokumentuje część historii prasy dla kobiet, wysokonakładowe, choć mało znane poza Żninem przedsięwzięcie prowadzone z dużym rozmachem.
|
Komunikacja - media - kultura w erze nowych wyzwań, red. nauk. J. Puchalski, Wydaw. Nauk. i Eduk. SBP, Warszawa 2020 sygn. 36232 czyt. - 36236 |
W dobie dynamicznej transformacji komunikacji społecznej, mediów 2.0 zagrożenia związane z przytłaczającym zalewem informacji w życiu politycznym, społecznym i nowymi normami prawnymi zmieniają zasady funkcjonowania instytucji, organizacji i środowisk, także naukowych.
|
Bezpieczeństwo informacyjne i medialne w czasach nadprodukcji informacji, red. nauk. H. Batorowska, P. Motylińska, Wydaw. Nauk. i Eduk. SBP, Warszawa 2020 sygn. 36253 czyt. - 36257 |
Publikacja omawia „zagrożenia i wyzwania przed jakimi staje współczesne społeczeństwo w obliczu nowego zjawiska, jakim jest nadmierne tworzenie informacji i związane z nim przeciążenie informacyjne. Potop informacji, walka informacyjna, dezinformacja, manipulacja przekazem informacji, zagrożenia bezpieczeństwa informacyjnego w sieciach społecznościowych to tylko część zagadnień poruszanych w książce”.
|
Profesor Jadwiga Kołodziejska - badaczka i promotorka bibliotek i czytelnictwa. Księga pamiątkowa, red. J. Sadowska, Wydaw. Nauk. i Eduk. SBP, Warszawa 2020 sygn. 36241-36243 |
Jadwiga Kołodziejska (1928-2016) jest autorką ponad 700 publikacji, w których próbowała pokazać wielostronne i szerokie spojrzenie na społeczną rolę książki, bibliotek i czytelnictwa. Publikacja została przygotowana po odejściu Pani Profesor.
|
G. Lewandowicz-Nosal, Ślady sacrum w literaturze dla dzieci. Studia i szkice, Wydaw. Nauk. i Eduk. SBP, Warszawa 2020 sygn. 27902/11 czyt., 27904/11 |
Publikacja jest zbiorem tekstów autorki. Są one zaprezentowane w kolejności chronologicznej. Teksty poprzedza przegląd aktualnych badań nad książką dla dzieci i sferą sacrum w literaturze.
|
R. Aleksandrowicz, Książka w życiu seniorów na początku XXI wieku, Wydaw. Nauk. i Eduk. SBP, Warszawa 2020 sygn. 36251 czyt., 36252 |
„Książka składa się z dwóch części: pierwszej – teoretycznej, wprowadzającej w problematykę starości na tle przemian społeczno-kulturowych oraz drugiej – opartej na badaniach empirycznych, dotyczącej zachowań lekturowych ludzi starszych”.
|
J. Ziółkowski, Syndrom oblężonej twierdzy, Elipsa, Warszawa 2019 sygn. 36309
|
Publikacja jest „imponującą pracą interdyscyplinarną, sytuującą syndrom oblężonej twierdzy na styku nauk społecznych i humanistyki naukowej. Wskazuje tropy rozumienia zjawisk, które wydają się proste do opisania, lecz trudniejsze do pełnego zrozumienia”.
|
M. Rółkowska, Polskie Italie. Prasowy obraz Włoch początku XXI wieku, Wydaw. UWM, Olsztyn 2018 sygn. 36321
|
„W monografii, w kontekście historycznym i kulturowym, przedstawiono prasowy obraz Włoch początku XXI wieku. Za materiał źródłowy posłużyły nieujmowane dotąd w badaniach periodyki wydawane na Półwyspie Apenińskim - „Polonia Włoska. Biuletyn informacyjny" oraz „Nasz Świat. Dwutygodnik informacyjny dla Polaków we Włoszech". Informacje publikowane w analizowanych pismach, choć koncentrują się na teraźniejszości diaspory polskiej w Italii (m.in. działalności Związku Polaków we Włoszech, aktywności organizacji polonijnych i polsko-włoskich, obecności kultury polskiej na Półwyspie Apenińskim, życiu codziennym polskich migrantów zarobkowych), to odnoszą się również do rozproszonych i często nieznanych wiadomości o relacjach polsko-włoskich w przeszłości. Obraz, jaki wyłania się z prasowego zapisu, stanowi istotny materiał faktograficzny dotyczący historii społeczności polskiej za granicą i dokumentuje procesy autoidentyfikacji Polaków we Włoszech”.
|
Media pod lupą. Analiza przekazów medialnych z roku 2018, oprac. F.A. Gołębiewski, Inst. Dyskursu i Dialogu, Toruń 2018 sygn. 36304
|
Publikacja powstała w ramach projektu „Aktywni Obywatele naprawiają debatę publiczną! Kontrola obywatelska przekazów medialnych w formie wolontariatu jako praktyczna edukacja obywatelska”, dofinansowanego przez Narodowy Instytut Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego w ramach środków programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich 2018. Jest dostępna również online: http://indid.pl/wp-content/uploads/2019/04/Media_Pod_Lup%C4%85_ Analiza_przekaz%C3%B3w_medialnych_z_roku_2018.pdf
|
W. Šmid, Zarządzanie reklamą, wyd. 2, CeDeWu, Warszawa 2016 sygn. 36302 |
Reklama przenosi człowieka ze świata wartości do świata dóbr. Dzięki niej staje się konsumentem. Autor pokazuje, w jaki sposób reklama kieruje uwagę na określone produkty i sugeruje ich zakup.
|
S. Czarnecki, Nowa widownia. O promocji w kulturze, Narodowe Centrum Kultury, Warszawa 2015 sygn. 36261
|
Książka przedstawia możliwości stosowania w promocji kultury narzędzi z zakresu marketingu i public relations.
|
J. Kloch, Kościół w Polsce wobec Web 2.0, Jedność, Kielce 2013 sygn. 36259 |
Blogi, Twitter, YouTube, Wikipedia, Facebook oraz inne serwisy społecznościowe – czy są i na jaką skalę stosowane w Kościele w Polsce przez katolików świeckich i duchownych? Autor sugeruje odpowiedzi na te pytania.
|
M. Jaworowicz, Copywriting w zintegrowanej komunikacji marketingowej, Difin SA, Warszawa 2015 sygn. 36260 czyt. |
Jest to podręcznik akademicki porządkujący wiedzę o słowie w kulturze i zasadach poprawności językowej oraz regułach powstawania tekstu reklamowego. Zawiera treści, które podpowiadają, jak ćwiczyć umiejętności komunikacyjne.
|
R. Levine [i in.], Manifest www.cluetrain.com. Koniec ery tradycyjnego biznesu, przekład K. Thomas, M. Cichy, WIG-Press, Warszawa 2000 sygn. 36270 |
„Być może największą siłą Internetu nie jest stojąca za nim technologia, ale trwałe zmiany, jakie powoduje on w sposobie pojmowania biznesu. Zmiany te dotyczą nie tylko rynku, ale w równie dużym stopniu także charakteru każdej działalności gospodarczej”.
|
M.W. Schaefer, The Content Code. Six essentials strategies for igniting your content, your marketing, and your business, Amazon Digital Services 2015 sygn. 36269 |
Autor odkrywa sześć czynników, które mają pomóc przebić się przez przytłaczającą ilość informacji. Wskazuje, że kod treści zaczyna się tam, gdzie kończy się obecny plan marketingowy.
|
G.R. Powell, S.W. Groves, J. Dimos, ROI of Social Media, John Wiley & Sons, Singapore 2011 sygn. 36268 czyt. |
Media społecznościowe zajmują istotne miejsce w centrum uwagi nie tylko marketingu, ale wielu dyscyplin biznesowych. Książka przedstawia analizę sytuacji. |
M. Strangelove, Post-TV: Piracy, Cord-Cutting, and the Future of Television, Univ. of Toronto Press, Toronto 2015 sygn. 36267 |
Autor bada zwyczaje oglądania i wartości pokolenia post-telewizyjnego, które znajduje nowe sposoby wykorzystania technologii w celu znalezienia rozrywki za darmo. Sugeruje, że piractwo cyfrowe, zwiększona konkurencja oraz nowe sposoby produkcji i dystrybucji utrudniają kontrolę nad odbiorcami i treściami. |
A. Brockett, Z. Rezaee, Corporate Sustainability. Integrating Performance and Reporting, Wiley, New Jersey 2012 sygn. 36303 |
Autorzy pokazują, jak ludzie, biznes i zasoby współpracują w modelu zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialności. Opisują sprawozdawczość biznesową, ład korporacyjny, wpływ oceny ryzyka na zarządzanie wydajnością i procesem raportowania. |
J. Pogorzelski, Praktyczny marketing miast i regionów, Wolters Kluwer, Warszawa 2012 sygn. 36283 |
„Dotychczas wielu autorów książek o tej tematyce skupiało się właśnie na promocji, a nie na budowaniu brandu, czyli silnej, rozpoznawalnej i dającej się doświadczyć marki miejsca. (...) Jest to książka, która systematyzuje i nadaje właściwy porządek podejmowanym przez miasta i regiony działaniom marketingowym”.
|
W. Grzegorczyk, Marketing na rynku międzynarodowym, wyd. 3 zm., Wolters Kluwer, Warszawa 2013 sygn. 36284 |
W podręczniku omówiono podstawowe zagadnienia związane z działalnością marketingową na rynku międzynarodowym. Autor opisał także, w jaki sposób prowadzone są badania marketingowe rynków zagranicznych, jakie strategie można realizować oraz na czym polega strategia marketing mix realizowana w skali międzynarodowej.
|
Marketing międzynarodowy. Współczesne trendy i praktyka, red. nauk. K. Fonfara, Wydaw. Nauk. PWN, Warszawa 2014 sygn. 36285 |
„Intencją
autorów było wskazanie tych aspektów funkcjonowania firmy w środowisku
międzynarodowym, które są pomijane bądź w niewielkim stopniu dyskutowane i
prezentowane w innych publikacjach.
|
M. Duczkowska-Piasecka, Marketing terytorialny. Jak podejść do rozwoju z korzyścią dla wszystkich, Difin SA, Warszawa 2013 sygn. 36286 |
Autorka podpowiada, jak wykorzystując mechanizm rynkowy, władza publiczna może odpowiedzieć na potrzeby różnych grup obywateli z korzyścią dla nich, z pożytkiem dla terytorium i umacniania jego tożsamości w globalizującym się świecie.
|
Marketing terytorialny. Nowe obszary i narzędzia, red. nauk. A. Szromnik, edu-Libri, Kraków-Legionowo 2015 sygn. 36264 |
„Autorzy
prezentują swoją propozycję periodyzacji rozwoju marketingu terytorialnego,
zwanego również marketingiem miast i regionów. Stawiają zwłaszcza na
innowacje marketingowe generowane przez nowe technologie komunikacyjne i
problemy wymuszane przez praktykę”. |
Marketing w turystyce i rekreacji, red. nauk. A. Panasiuk, Wydaw. Nauk. PWN, Warszawa 2013 sygn. 36274 |
W książce omówiono podstawy teorii marketingu usług turystycznych i rekreacyjnych, rynek, zachowania klientów, elementy marketingu terytorialnego, nowoczesne instrumenty komunikacji, marketing relacji, a także badania i tworzenie strategii marketingowych w przedsiębiorstwach turystycznych i rekreacyjnych.
|
R. Stępowski, Marketing terytorialny. Jak zbudować i wypromować markę miejscowości? ROSTER, Rawa Mazowiecka 2015 sygn. 36266 |
W
publikacji mamy odpowiedzi na pytania:
|
Handbook of the Economics of the Internet, Ed. by J.M. Bauer, M. Latzer, Edward Elgar Publishing, Cheltenham 2016 sygn. 36290 czyt. |
„Internet zmienia organizację, strukturę konkurencyjną i modele biznesowe sektora prywatnego, publicznego i non-profit. W 27 oryginalnych rozdziałach autorzy omawiają teoretyczne i stosowane ramy badań ekonomii Internetu i jego unikalnej ekonomii jako globalnej infrastruktury informacyjno-komunikacyjnej”.
|
L.D. Kelly [et al.], Advertising Media Planning. A Brand Management Approach, Routledge, London 2015 sygn. 36289 |
„Planowanie i rozmieszczenie nośników reklamowych to wielomiliardowy biznes, który ma krytyczny wpływ na skuteczność reklamy. Nowe wydanie tego cieszącego się uznaniem i szeroko przyjętego tekstu oferuje praktyczne wskazówki dla tych, którzy na co dzień zajmują się planowaniem mediów, a także dla tych, którzy ostatecznie muszą zatwierdzać strategiczne decyzje medialne”.
|
G. Dietrich, Spin Sucks. Communication and Reputation Management in the Digital Age, Indianapolis 2014 sygn. 36291 |
Książka zawiera porady, jak komunikować się uczciwie, odpowiedzialnie, otwarcie i autentycznie zdobyć zaufanie klientów, interesariuszy i inwestorów.
|
I. Mergel, B. Greeves, Social Media in the Public Sector. Field Guide. Designing and Implementing Strategies and Polices, Jossey-Bass, San Francisco 2013 sygn. 36293 czyt. |
Na podstawie studiów przypadków, autorzy badają narzędzia mediów społecznościowych i dostarczają wskazówek, jak je wdrażać w oparciu o misję, cele i strategię. |
I. Mergal, Social Media in the Public Sector. A Guide to Participation, Collaboration and Transparency in the Networked World, Jossey-Bass, San Francisco 2013 sygn. 36292 czyt. |
Publikacja została oparta na badaniach. Książka pokazuje najlepsze praktyki, strategiczne, zarządcze, administracyjne i proceduralne, aspekty korzystania z mediów społecznościowych oraz wyjaśnia teoretyczne wymiary wpływu zachowań społecznych na wdrażanie technologii mediów społecznościowych.
|
H. Jenkins [et all], Creating Value and Meaning in a Networked Culture Spreadable Media, NYU Press, New York 2013 sygn. 36294 |
Autorzy pokazują współczesne środowisko medialne na tle zmian w branży medialnej, włączając uczestnictwo publiczności, reportaże polityczne oraz przykłady kampanii aktywistycznych online, filmu, muzyki, telewizji, reklamy i mediów społecznościowych, zarówno z USA, jak i z całego świata.
|
A.M. Hughes, Strategic Database Marketing, Ed. 4. McGraw-Hill Education, New York 2012 sygn. 36295 |
Jest to podręcznik akademicki zawierający podstawy marketingu niezbędne dla specjalistów zajmujących się praktyką.
|
K. Young, Bunk : The Rise of Hoaxes, Humbug, Plagiarists, Phonies, Post-Facts, and Fake News, Graywolf Press, Minneapolis 2017sygn. 36296 czyt.
|
Publikacja wpisuje się w cykl rozrachunków z kulturą amerykańską. Autor śledzi historie mistyfikacji, które miały wpływ na fałszywe i powielane opinie na temat rzeczywistości.
|
E. Michalski, Marketing. Podręcznik akademicki, Wydaw. Nauk. PWN, Warszawa 2012 sygn. 36287 czyt.
|
Książka ukazuje związki marketingu z zarządzaniem, mikro- i makroekonomią, psychologią, socjologią, przemysłem i handlem. „Szerzej niż w innych podręcznikach nawiązuje do podstawowych funkcji zarzadzania (planowania, organizowania, przewodzenia i kontrolowania) omawia politykę i kalkulacje cen, rolę logistyki w dystrybucji, zarządzanie produktami przemysłowymi i usługami oraz marketing międzynarodowy”.
|
A. Sznajder, Technologie mobilne w marketingu, Wolters Kluwer, Warszawa 2014 sygn. 36288
|
„Autor szczegółowo omawia:
|
Zachowania konsumentów. Globalizacja, nowe technologie, aktualne trendy, otoczenie społeczno-kulturowe, Wydaw. Nauk. PWN, Warszawa 2017 sygn. 36301 czyt.
|
Publikacja jest wynikiem współpracy naukowców i praktyków. Analizie poddane zostały najnowsze tendencje w zachowaniach konsumentów, zmieniających się pod wpływem otoczenia oraz zachodzących w nim procesów.
|
Dialog & Dyskurs. Czasopismo lepszej debaty publicznej. 2019/1,2, 2020/1,2 sygn. 351
|
M.in.: K. i Ł. Kowalscy: Problematyka wykorzystania analizy przekazów medialnych przy projektowaniu zajęć ze studentami kierunku dziennikarstwa i komunikacji społecznej.
|
Acta Poligraphica, 2020 nr 15 sygn. P. 334 |
M.in.: A. Tomaszewski: Ośrodek Pism Drukarskich w Warszawie (1968-1979).
|
Folia Librorum, 2020 vol. 1(30) sygn. 13403/30, 36272 |
M.in.: P. Nawrocka: Wirtualne formy komunikacji w społeczeństwie informacyjnym.
|
Folia Bibliologica, 2019 vol. 61 sygn. P. 241 |
M.in. A. Krawczyk: Kolekcje biblioteczne i muzealne przemieszczone z Niemiec po II wojnie światowej w zbiorach Rosyjskiej Biblioteki Państwowej w świetle publikowanych katalogów Muzeum Książki.
|
Stan Bibliotek w Polsce. Raporty: 2014, 2015, 2016, BN, Warszawa 2019-2020 sygn. 32177/2014-2016 |
Rocznik zawiera część analityczną oraz tabele i mapy wybranych wskaźników. Na podstawie danych Głównego Urzędu Statystycznego, stanu i potencjału bibliotek publicznych, naukowych, pedagogicznych, fachowych, fachowo-beletrystycznych, ośrodków inte czy towarzystw naukowych otrzymujemy bieżącą informację - raport.
|
Poradnik Bibliotekarza, 2020/7-8 sygn. P. 6 |
M.in.: A. Orzeł: Biblioteki w Japonii.
|
Bibliotekarz, 2020/7-8 sygn. P. 5 |
M.in.: S. Kruczkowski: Sensacyjne nagrania z historii Polski w I połowie XX wieku.
|
Polish Libraries, 2019, Vol. 7 sygn. 31532/7 |
M.in.: K. Garczewska-Semka: The History and Techniques of Mounting the Graphic Art Collection from Wilanów (1834-1845).
|
Rocznik Biblioteki Narodowej, 2019, T. 50 sygn. P. 155 |
M.in.: Ł.M. Szulim: Dwa latynoskie przekłady Konrada Wallenroda z XIX wieku.
|
Z Badań nad Książką i Księgozbiorami Historycznymi. Tom specjalny: dla Niepodległej, 2019-2020 sygn.. P. 313/1-4 |
M.in.: K. Zielińska: Pokolenie wolności. Postęp i nowoczesność w czasopismach młodzieżowych okresu 20-lecia międzywojennego.
|
Z Badań nad Książką i Księgozbiorami Historycznymi, 2020 R. 14 z. 1, 2 sygn.. P. 313/1-4 |
M.in.: M.M. Biernacka: Kartka z dziejów nauczania bibliologii. K.D. Majus: Drukarze i wydawcy hebrajskich i żydowskich druków w Przemyślu.
|
Biblioteka Publiczna, 2020/7-8 sygn. P. 347 |
M.in.: K. Wojtaszak: Kanon lektur nieczytanych w Bibliotece Raczyńskich.
|
Archiwa, Biblioteki i Muzea Kościelne, T. 112 sygn. P. 55 |
M.in.: W. Bielak: Starodruki w księgozbiorze parafii rzymsko-katolickiej w Kumowie.
|
Biblioteka Analiz, 2020 nr 15 (528) sygn. Px 28 |
M.in.: Kanadyjski rynek książki. |
Wydawca, 2020 nr 1-2, 3-7 sygn. P. 259 |
M.in.: Patrimonium / Polona. Trzy miliony obiektów w bibliotece cyfrowej do oglądania. Z. Gębołyś: Saga rodu Prochasków.
|
Książki. Magazyn Literacki, 2020 nr 2 sygn. Px 26 |
M.in.: P. Kitrasiewicz: Zakłady Wydawnicze M. Arct. |
Zagadnienia Informacji Naukowej, 2020 vol. 58, no. 1 sygn. P. 114/1-3 |
M.in.: Ł. Opaliński, M. Jaromin: Wybrane metody prognozowania tempa rozwoju dyscyplin naukowych.
|
Lista nowości w postaci pliku pdf
Poprzednia lista nowości